Музика та музичне мистецтво як навчальна дисципліна – це один із найбільш ефективних засобів всебічного розвитку учня.
Музика рішуче звучить в усіх сферах виховання і освіти. Сучасний урок музичного мистецтва передбачає використання на ньому різних видів мистецтва, насичення його художньою інформацією, що допоможе учням збагнути музику як частинку життя.
Сучасні уроки музичного мистецтва – це творчість вчителя, що передбачає оновлення змісту й методів навчання, пошук нових ідей.
Головним завданням педагогічної практики є формування педагогічного мислення та мовлення студентів, яке відбувається за умов набуття практичних знань та вмінь досвіду, музично-творчої діяльності та оцінних суджень, з урахуванням системи підготовки компетентного фахівця, який знає основи педагогічної майстерності і творчості та вільно оперує ними.
Професійна діяльність постає водночас і процесом, і механізмом, і результатом вияву професійної компетентності, з огляду на те, що сучасному фахівцеві доводиться вирішувати завдання, які не мали аналогів у минулому. А це вимагає сформованості в нього аналітичних, інформаційних, комунікативних та інших умінь.
На відділені «Музичне мистецтво» студенти 2-4 курсів проходять різні види педагогічної практики: позакласної виховної роботи, практику в ЗДО та ЗЗСО. Керують нею досвідчені викладачі на базі ЗЗСО № 6, 27, 28 та ЗДО № 21, 45, 4.
Практична підготовка здійснюється в умовах професійної діяльності під організаційно-методичним керівництвом фахівця бази практики.
Під час проходження педагогічної практики студенти використовують музично-педагогічні вміння та навички в нових умовах реальної професійної діяльності. На перший план виходить не самостійність навчальних дисциплін, а їх внутрішній взаємозв’язок, що порушує необхідність інтеграції знань, набутих під час вивчення різних предметів та спрямування їх на реалізацію завдань уроку.
Студенти, за умови їх належної попередньої підготовки, вдало використовують знання з фахових дисциплін: педагогіки та психології, основного і додаткового музичних інструментів, постановки голосу, диригування, практики роботи з хором. Такий комплекс предметів сприяє формуванню вмінь та навичок педагогічного спілкування з учнями.
Викладачі відділу, методисти практики надають важливого значення засвоєнню студентами основ професійно-педагогічного спілкування в системі професійно-творчої підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва та музичного керівника.
Участь у конкурсі педагогічної майстерності є важливим етапом у навчанні студентів, на якому вони реалізують свою виконавську діяльність, творчу активність та знання психолого-педагогічного напрямку.
Тому, щоб бути компетентним фахівцем недостатньо фундаментальної теоретичної та практичної підготовки: слід бути творчою особистістю, професійно та психологічно готовою до ефективного застосування набутих фахових знань у професійній діяльності.